Deklaracja do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.

Podstawa Prawna:

-Art. 27g ustawy z 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 554 ze zm.).

Co to jest CEEB?

Centralna Baza Emisyjności Budynków (CEEB) to ewidencja, w której znajdą się kompleksowe informacje, dotyczące źródeł ogrzewania budynków. Celem jej stworzenia jest poprawa jakości powietrza walka ze smogiem i pomoc w wymianie tzw.: "kopciuchów".

Kto musi złożyć deklarację?

Deklarację muszą złożyć właściciele/zarządcy budynków mieszkalnych i niemieszkalnych, w których znajduje się źródło ciepła.

Złożenie deklaracji jest warunkiem koniecznym do otrzymania wyższego dodatku osłonowego o którym mowa w ustawie z dnia 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym(Dz.U. 2022 poz. 1)

Do kiedy złożyć deklarację?

1) dla nowego źródła ciepła, które zostało uruchomione po 1 lipca 2021 r., deklarację należy złożyć w terminie 14 dni od dnia jego uruchomienia,

2) dla źródła ciepła i spalania paliw, które zostało uruchomione przed 1 lipca 2021 r., deklarację należy złożyć do 30 czerwca 2022 r..

Jak złożyć deklarację?

Deklarację można złożyć na dwa sposoby:

1) drogą elektroniczną: przez Internet, za pomocą profilu zaufanego, podpisu kwalifikowanego lub e-dowodu na stronie: www.zone.gunb.gov.pl. Jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób,

Druki formularzy wraz ze wzorami są dostępne na stronie:
www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow.

2) w formie papierowej: wypełniony formularz można przesłać lub złożyć osobiście w Urzędzie Gminy.